Զիլեի
գավառակը գտնվում է Թոքատից /Թոկատ, Եվդոկիա/67 կմ դեպի արեւմուտք: ԱրեւելքիցայնսահմանակիցէԹուրհալին, հարավից՝
Քադըշեհրիին, արեւմուտքից՝ Գյոյնուջեքին, իսկ հյուսիսից
Ամասիային:
Պատմության ընթացքում Զիլեն
ստացել է Զելա, Զելիթիս, Զելիդ, Անզիլա, Զեյլի, Սիլաս եւ այլ անվանումներ:
Անունների այս շարքը հիմնականում կապված է տեղի բնակչության լեզվական առանձնահատկություններից:
Այսինքն եկվոր ժողովուրդները տեղանունը հարմարեցրել են իրենց լեզվական-հնչյունական
ապարատին:
Ստրաբոնի վկայությունների
համաձայն Զիլեն հիմնադրվել է Ք.Ա. 1600-ական թվականներին՝ Շամիրամի կողմից: Զիլեն աչքի է ընկել մշակությաին խաչաձեւման արդյունքում հարուստ
ժառանգության ներկայացմամբ: Տարբեր ժամանակներում այն իր վրա է կրել Խեթերի, Փռուգիացիների,
Իրանի, Հռոմի ու Բյուզանդիայիմշակութային
տարրերը:
Հայերն այստեղ են ապրել անհիշելի ժամանակներից ի վեր: Այն մտնում էր պատմականՓոքրՀայքի
կազմի մեջ: Հայերի հիմնական թվի մասին մինչեւ 19-րդ դար աղբյուրները
լռում են: Հայտնի է միայն, որ Եվրոպականևամերիկյանաղբյուրներիհիմանվրակազմվածկոտորածներիաղյուսակի
համաձայն Զիլեումսպանվել են 26 300
հայեր: Իսկ առաջին պաշտոնական մարդահամարը վերաբերում է 1914 թ. այնսինքն՝ մինչ
Առաջին Աշխարհամարտ, որի համաձայնայստեղ
էին ապրում 4,283 թուրքախոս հայեր: Այս հայկական բնակչությունը բաշխված էր 4
հայկական բնակավայրերում: Զիլեում հայերն ունեին 2 եկեղեցի, երեք դպրոց՝ 600 աշակերտներով: Տեղի հայերի հիմնական
զբաղմունքը գորգագործությունն էր, որն այստեղ ուներ պատմական արմատներ եւ առանձնանում էր իր
յուրօրինակությամբ:Շատ հայտնի են տեղի վիշապակարպետները, որոնցում առասպելականվիշապիոճավորվածպատկերնէ՝ ընդգծվածեղջյուրներով
ուպոչով: Այնընդհանուրառումովունենումէհայոցայբուբենիմեծատառ «Տ» ձևը: 17-18-րդդդ. Նման կարպետներ էին գործումԶիլեում
ուդրաշրջակահայաբնակկարպետագործականկենտրոններում: Գորգերի այս
տեսակը հայտնի է «Վերնի», «Զիլե»,«Վիշապակարպետ», «Օձակարպետ» ևայլանուններով:
1915թ. Տեղի՝ Համիդյան
կոտորածներից մազապուրծ մնացած հայությունը զոհ գնաց թուրքական յաթաղանին:
Թուրքական ծրագրված քաղաքականությունը կորցրեց նրանց հետքերը. Երեխաները
որդեգրվեցին կամ սպանվեցին, կանայք գերեվարվեցին կամ գլխատվեցին: Պատմական
ոճիրագործությունը չի լռում, սակայն, Զիլեի տղամարդկանց ճակատագրի հարցում: 1915թ.
Զիլեյում, թուրք յենիչերիներըառանձնացրեցին տեղի արական սեռի ներկայացուցիչներին: Նրանք, գլխավորությամբ հոգեւորականների եւ դեղագործ
Տիգրան Սերայդարյանի հետ մեկտեղխեղդամահ
արվեցին «Ղազ լիճ» կոչվող ճահճի մեջ: Զիլեն մաքրվեց հայերից:
In breast cancer patients, at the tumour level, Tamoxifen Actavis acts primarily as an antioestrogen, preventing oestrogen binding to the oestrogen receptor <a href=https://propeci.sbs>best price 1mg finasteride</a>